Waarom?

Onderzoeken van gerenommeerde organisaties zoals Ernst & Young, PricewaterhouseCoopers en van de Universiteiten van Maastricht en Rotterdam geven aan dat het aantal interne fraudegevallen de komende jaren toe zal nemen met meer dan 30%.
Een op de zeven bedrijven in Nederland krijgt nu al te maken met interne fraude.

 

Een andere opvallende uitkomst was het feit, dat in 1/3 van alle fraudegevallen een manager betrokken was. De schade is enorm. De schattingen lopen uiteen van 1 tot 3 miljard euro (!) per jaar en in sectoren waar vertrouwen een grote rol speelt, kan de opgelopen imagoschade desastreus zijn.

 

Door het integriteitonderzoek prominent op te nemen in uw corporate werving & selectie beleid, benadrukt u uw professionele instelling. Op termijn bespaart u op personele kosten wanneer blijkt dat het kaf van het koren wordt gescheiden. U kunt daardoor ook investeren in de juiste mensen! Tevens verhoogt u de fraudedrempel in uw bedrijf. Na een screening en de juiste ‘tone at the top’ zal een werknemer zich nog eens bedenken als hij in verleiding wordt gebracht.

 

Kortom, voorkomen is dus altijd beter dan genezen! Door nieuwe werknemers te screenen onderscheidt u zich van uw concurrenten en presenteert u zich als een zeer betrouwbare partner!

06 53203091 | 06-29002171